Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

Ποίημα και Πίνακας -2




Συνεχίζοντας τη διαφορετική προσέγγιση των κειμένων, που εφαρμόζουμε κάθε φορά, συνδυάσαμε το δημοτικό τραγούδι "Ξενιτεμένο μου πουλί" με τον παραπάνω πίνακα που είναι αναρτημένος στην τάξη μας.

Ξενιτεμένο μου πουλί και παραπονεμένο,
η ξενιτιά σε χαίρεται κι εγώ ’χω τον καημό σου.
Τι να σου στείλω, ξένε μου, τι να σου προβοδίσω;
Μήλο αν σου στείλω σέπεται, τριαντάφυλλο μαδιέται, σταφύλι ξερωγιάζεται, κυδώνι μαραγκιάζει.
Να στείλω με τα δάκρυά μου μαντίλι μουσκεμένο,
τα δάκρυά μου είναι καυτερά, και καίνε το μαντίλι.
Τι να σου στείλω, ξένε μου, τι να σου προβοδίσω;
Σηκώνομαι τη χαραυγή, γιατί ύπνο δεν ευρίσκω,
ανοίγω το παράθυρο, κοιτάζω τους διαβάτες,
κοιτάζω τις γειτόνισσες και τις καλοτυχίζω,
πώς ταχταρίζουν τα μικρά και τα γλυκοβυζαίνουν.
Με παίρνει το παράπονο, το παραθύρι αφήνω,
και μπαίνω μέσα, κάθομαι, και μαύρα δάκρυα χύνω.

N.Γ. Πολίτη, Δημοτικά τραγούδια, Γράμματα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

 

**********

* LOGIN *

**********

*** Υπεύθυνη ιστοσελίδας: Σταματία Λ.Μ. Σταμάτη
H DreamTeamk δεν ευθύνεται για το περιεχόμενο των άλλων -πέραν των σελίδων της υπευθύνου καθηγήτριας- δικτυακών τόπων, για τoυς οποίους υπάρχει υπερσύνδεση ***

click for free hit counter
click for free hit counter